Thalassa

În fiecare an merg la mare. Mi-e tare dragă şi mi-e dor de ea de prin luna mai. O adulmec începînd de pe la Cernavodă. Oricît ar strîmba unii din nas, vorbind-o de rău – că e murdară, agitată, isterică, imprevizibilă, nedemnă şi indezirabilă – eu tot o iubesc. Îmi place cînd e înconjurată de copilaşi goi şi găletuşele lor, asaltată de cohorte de domnişoare cremuite şi gospodine înroşite, de bărbaţi transpiraţi, sobri şi păroşi, dar mai ales îmi place cînd e pustie şi distantă. Cînd nu o vrea nimeni. Îi admir culorile şi deseori îmi asortez starea cu a ei. Empatizez cu ea, atunci cînd ne oglindim una în cealaltă.

Anul acesta mi-a servit de model. De la fereastra camerei mele, am tot fotografiat-o. Am sprijinit aparatul de pervaz, ca să nu-mi tremure mîna, pentru că uneori, tremur în faţa ei, ca în faţa bărbatului iubit.

Am surprins-o… atît cît am putut: roşie, verde, albastră, mov, cenuşie, argintie… pe parcursul unei zile.

5.00

6.00

6.30

7.00

8.30. Marea mea preferată.

11.00

15.00

18.00

Am plecat şi anul acesta tristă de lîngă ea. The sea of love

311 comentarii la “Thalassa


  1. 1
    Nora:

    Mie cel mai mult îmi place la 7, 8 seara. Culoarea aia lăptoasă, când nu mai se mai distinge de cer. Atunci mi se pare că seamănă cel mai bine a început de lume.


  2. 2
    Manuella:

    8.30
    Când soarele o sărută toată!


  3. 3

    nu ştiu cum se făcu, dar seara n-am fotografiat-o…

    şi cel mai rău îmi pare că n-am avut aparatul la mine într-o dimineaţa ceţoasă şi în acelaşi timp însoriţă, în care se vedeau doar 10m din mare. oamenii dispăreau în ceaţă sau ieşeau din ea, atunci cînd se îmbăiau. era SF imaginea. alb-lăptos, cum spui tu, Nora, dar foarte luminos.


  4. 4
    Danny:

    Of, Andreea, cat de mult te iubesc eu pe tine, asa cum iubesti tu marea. Din nou ai scris sensibilos. Nu stiu ce se intampla, iti citesc articolele si comentariile si ma regasesc aproape mereu in sufletul tau. Nu stiu de ce. M-am gandit de multe ori la tine, la branza “Rucar” pe care o poftesti, la saritul corzii din fata blocului la genunchii juliti din anii copilariei. Nici macar nu stiu cum arati fizic. Cred ca te caracterizeaza acel gen de tristete cosmica, universala, neinteleasa si ireversibila. Te sensibilizeaza pierderea amara a timpului si lucrurile intamplate de demult, imdiferent de finalul lor. Si mai simt ceva la tine: ma eviti cu teama si intuitie.


  5. 5
    Danny:

    Mie imi place marea intre orele 19-21.


  6. 6

    Danny, tu nu poţi să mă iubeşti pe mine, pentru că eu îl iubesc pe Băsescu!!
    e o nepotrivire de caracter între noi, nu vezi??!


  7. 7
    Nora:

    Andreea nu pofteşte la Rucăr, ci la Făgăraş!


  8. 8

  9. 9
    Nora:

    Nu cred că am încercat-o. În general, nu mă omor după brânza tip cottage. Îmi plac alea mai tari, mai mirositoare. Brânză, caşcaval de capră, din astea făcute la noi.

    Ştiai de Tnuva că, la începuturi, s-a fabricat într-un kibbutz?


  10. 10

    nu ştiam..
    astea-s chestii bune de mîncat la birou, ştii, fără să te murdăreşti pe mîini, cu ochii-n monitor… biiing, zboară cutia în coşul de gunoi…


  11. 11
    Danny:

    Tu il iubesti pe Basescu? Niciodata n-ai spus acest lucru. Aceasta iubire a ta este una politica. Iubesti politicianul Basescu, orientarea lui politica, dar nu cred ca pe “omul” Basescu. Ce naiba sa iubesti la ala? Ma faci sa ma mir. O cunosti pe Olivia Margan? Basescu nu este deloc sensibil, tu esti. Cum sa-l iubesti pe Basescu? Este o diferenta ca de la cer la pamant intre tine si el. Mai gandeste-te la acest aspect.


  12. 12
    Nora:

    Ah, pentru asta e kefirul la mine. 😀 Şi ciocolataaaa After Eight pe care o înghit nu doar after eight. 😀


  13. 13

    sigur, Danny, că îl iubesc. e Scorpion de-al meu şi cînd mă uit la el, mi-l imaginez străbătînd mările… mările… respirînd aerul sărat şi umed… vîntul răvăşindu-i freza… ah.


  14. 14
    Nora:

    Şi eu îl iubesc, Danny. Azi fu ziua soţiei, mă cam întristai un pic. Deh, e greu la sărbători în familie. De-asta am fost deprimată tot weekendul. 😆


  15. 15
    Nora:

    Daaa, Andreea. Eu mi-am luat şi o bască din aia de mariner, albă, cu cozoroc şi toată ziua salut în oglindă, cu şapca pe cap şi mai nimic în rest. 😆


  16. 16
    Costelus:

    Si eu mi-l imaginez “străbătînd mările… mările… respirînd aerul sărat şi umed” si leganindu-se pe punte. De la bautura, dar nu se cunoaste, are scuza ca-i tangaju’.


  17. 17
    Costelus:

    Bleah, brinza sintetica. Laptele praf chinezesc insa are un gust deosebit. O fi de la melamina?


  18. 18
    Danny:

    Sa mor nu altceva, si ma inchin cu mana stanga. V-ati zapacit, ce aveti? Ia uite ce descriere ii face lu’ chioru’, si-l imagineaza strabatand marile cu parul, adica cu 3 floace in vant, respirand aer umed si uscat, ha, na belea. Nora a luat-o razna si ea, cica saluta marinareste, doamneee, deprimata in oglinda, se uita in weekend…………………….si vede marea, iar pe Basescu pe cer.


  19. 19
    Nora:

    Costeluş, când văd ce fasoane faci, mă întreb dacă nu cumva tu trăieşti la stână. Au mănânci numa’ bio?


  20. 20
    Nora:

    Danny, ce vrei? Comandant de navă, el. Alţii nu-s nici comandanţi de roabă. Normal că ni-l imaginăm în fel şi chip.


  21. 21
    Costelus:

    Cit am stat in tara n-am mincat niciodata brinzeturi de supermarket. De ce-as fi facut-o? E usor sa gasesti bune (si mult mai ieftine). Serios.


  22. 22
    Costelus:

    Ce text frumos insa, asa-i, femeia trebuie sa tremure in fata barbatului! Ai auzit, Nora? Nu invers! 😀 😀


  23. 23
    Nora:

    Costeluş, cea mai apropiată piaţă normală (în Amzei nu sunt ţărani, iar de aproape un an e mai mult închisă în renovări, extinderi etc, iar nesimţirea bişniţarilor îţi taie orice chef de a mai da pe acolo oricum) e la câteva staţii de autobuz de mine. Şi oricum, e închisă de mult la ora când ajung acasă. Când şi când, ne mai ducem în weekend când cumpăr ca înecata şi arunc după aia jumate. În rest, din păcate, supermarketul e de bază. Asta e.


  24. 24
    Nora:

    Frumos e să tremure amândoi, Costeluş, dragă.


  25. 25
    Costelus:

    Se gasesc solutii, nici o grija. Cumperi dimineata, inainte de serviciU. ar trebui totusi sa-ti stea fara probleme o saptamina.

    Ai frigider? 😀


  26. 26
    Nora:

    Ah, da, sigur. 😆 Dimineaţa.
    N-am. Mi-aduce unu’ gheaţă de la fabrică. 😆


  27. 27
    Costelus:

    La cit incepi tu programul?

    Na, asta e, vrei sa maninci sanatos, trebuie sa faci efort. Daca nu, se gaseste rahat in supermarket in cantitati suficiente.


  28. 28
    Costelus:

    Gata doamna profesoara, am inteles. serviciu, nu servici! Mi-e si teama sa nu ma trezesc acus cu un serviciu peste bot sau cu o racheta peste coada. 😀


  29. 29
    Nora:

    Deh, sunt comodă, recunosc.


  30. 30
    Seva Tudose:

    andreea,

    5:00…too much mistery,but beautiful !

    6:00…not so welcome !

    6:30…my favorite ! Stunning,the world is mine !

    7:00 Ireal,but perfect !

    8:30 Brrrr,cred că e rece apa !

    11:00 Liniștită marea,atrage cu mrejele ei toți necunoscuții/neavizații !

    15:00 Ei,așa mă mai încumet și eu !

    18:00 Îi spun„la revedere”mării…mă duc la Bar !


  31. 31
    Seva Tudose:

    andreea,

    de regulă orele 11:00 ale dimineții,sunt cele mai zgomotoase,pline de tumult, cu drag de viață/natură și clinchet de țipete/strigături/scrâncete ale celor mici căzuți/muzica dată la maxim etno/retro/rock/hip-hop/populară/manele…cu stropi pe față de pe bikini ,și nisip în ochi,în pașii lor,alergând câtre neand 😉

    dar pesemne că tu ai căutat singurătatea, la acele ore imaginate de tine. Secluded area ?
    Da, eu cred,ai ales, când marea este a ta !

    PS.ori ai dori să fie așa,să strângi într-un pumn,teritorii,castele…precum un pașa…


  32. 32
    Costelus:

    Mai e o chestie aici. Noi alegem daca sa marim profitul lui Danone si sa-i condamnam la disparitie pe cei citiva tarani care inca mai muncesc (ca majoritatea stau la crisma toata ziua pe social). N-am nimic cu Danone, dar nu-mi pasa de ei, nu ma intereseaza sa contribui la imbogatirea unora sau la dezvoltarea agriculturii chineze (si a falsurilor aferente, bineinteles).

    Ma distram cind vedeam mirarea unor idioti din state cind au descoperit ca “burgerii” lor erau facuti din slime (carne putrezita, cu viermi, dar tocata marunt si tratata cu amoniac). Pai din ce credeati ca sint facuti, frate? Din “grade a beef”? Hahaha!


  33. 33
    Virginia Falusian:

    Mie-mi place noaptea, Andreea, cand e intuneric ca-n vaca!


  34. 34
    Nora:

    Da, Costeluş, ştiu principiul “buy local”.


  35. 35

    Costeluş, eu cumpăr lapte, brînză, smîntînă, ouă de la ţărani. mai precis, de la acelaşi nene care are vaci şi găini. şi asta de multă vreme. 10 kile de lapte pe săptămînă.

    chestia cu brînza la cutiuţă e doar un moft de birou. un păcat asumat, ca să zic aşa…


  36. 36

    Seva, mie nu-mi place singurătatea. chiar deloc. dacă mă laşi mai mult de 3 ore singură, intru în panică. pentru că singurătatea totală şi bezna de nepătruns nu sînt în burta vacii, ci în mormînt.

    cum o fi să nu mai poţi vorbi cu nimeni?…


  37. 37

    Danny, îmi pare tare rău că te dezamăgesc. dar, la urma urmei, cu cît făpturile din jur ne sînt mai dragi, cu atît ne dezamăgesc mai tare.


  38. 38
    Nora:

    Andreea, nenea ăla ţi le aduce acasă? 😀

    Mie-mi place şi să fiu singură. Parcă mă aud mai bine. Dar în doze de câteva zile, nu mai mult.


  39. 39

    da, vineri după-amiaza. adică azi. pe la 17.00. vin doi neni -- un fel de comando.
    cînd pun sticlele culcate în frigider, mă gîndesc la Enola Gay.

    eu nu vreau să mă aud mai bine. mi-e frică de ce tîmpenii pot afla!


  40. 40
    Danny:

    Asa este, Andreea, dar trebuie sa ai rezistenta la dezamagire. Mergi pe premiza sa nu ne fie nimeni drag, pentru a nu fi dezamagiti niciodata? Este imposibil asa ceva. Ar trebui sa schimbi unghiul de vedere si sa gandesti altfel, pozitiv. Iar intre bine si rau, intotdeauna trebuie sa cauti echilibrul.


  41. 41
    Nora:

    Da, Danny, aşa zic şi eu. E bine să fie bine şi e rău să fie rău. 😆


  42. 42
    Danny:

    Eu sunt un tip sociabil, intotdeauna am avut gasca, am fost catalizator de gasca, lider, am plecat la munte si la mare impreuna, ne-am simtit bine. Ai nevoie si de singuratate, mai ales atunci cand ai chef de a medita, de a scrie, de a fi inspirat. Echilibrul mi-l formez de fiecare data.


  43. 43

    Eu niciodată nu merg pe premiză. mi se întîmplă, însă, să merg pe bordura falezei. ştiţi, marginea aia ridicată, sus, deasupra apei.


  44. 44
    Nora:

    Să nu mergi, Andreea. Te apucă răul, ameţeala, eu am mers o dată şi mi-au vâjâit urechile o săptămână. De la “z” cred că mi s-a tras.


  45. 45
    Morringain:

    Mie imi place tare mult sa fiu singura. Sunt o mizantroapa 😀 Uite acum ma bucur din plin de liniste completa, nici pisica nu face miau.

    Marea imi place si mie, dar nu mersul clasic la plaja. Am mai zis-o. Sa ma plimb, sa ma duc sa vad una sau alta, sa stau la o terasa pe malul marii si sa beau un suc de fructe foarte rece, da, astea imi sunt activitati placute. Ma gandesc acum sa ii fac un cadou maica-mii si sa mergem in mai anul viitor noi doua si cu Gigi in Kalamata. Am merge sa vedem Sparta si m-as delecta cu masline dupa placul meu, acolo sunt cele mai bune masline din lume. Mi-as cumpara, daca as avea banii, o casa acolo. Poate la pensie.

    De cumparaturi… incerc intotdeauna sa cumpar cat mai natural si mai verificat. Acasa am macelarul meu si nu se cumpara de la altii nimic. A fost inchis de exemplu cand am fost acasa in iulie si nu am mai luat nimic de la altii. Am preferat sa nu iau deloc. Aici am piata unde am vanzatorul meu de legume si la fel macelarul care vinde carnea animalelor crescute in zona (afiseaza producatorii si poti sa mergi sa vezi cum sunt tinute animalele -- nu exagerez, am fost sa vad). Foarte putin cumpar de la supermarket (detergenti si articole pentru casa), precum si putinele produse care nu se gasesc in piata. Si astea de obicei vin cu livrare direct acasa 😀


  46. 46
    Virginia Falusian:

    Premiza e aia care se pune intotdeauna inaintea mizei.


  47. 47
    Danny:

    Nu e in regula cu tine Andreea, daca mergi pe bordura falezei. Jos te pandeste apa, care de multe ori e tulbure. Cei care merg pe bordura au probleme existentialiste. In dreapta ai apa, in stanga ai uscatul. Tu doresti doar sa vezi incotro te inclina destinul. Te afli la marginea cumpenei. Nimic nu mai depinde de tine in acest caz. Te sfatuiesc sa mergi pe premiza. Este mai sigura, mai stabila, mai solida decat bordura. Macar, stii sa inoti?


  48. 48
    Virginia Falusian:

    Danny, daca in stanga e uscatu’ si in dreapta, apa, atunci bordura ce-i? Jilava?

    Mi-ar place sa cad in mare si sa ma prinda doua brate vanjoase…


  49. 49

    asta e o mare de acum cîţiva ani. teribilă.

    marea


  50. 50
    Danny:

    Virginia, bordura se afla la mijloc si reprezinta cumpana Andreei. Ea a ales bordura, mai departe va alege destinul pentru ea. Ti-ar placea sa cazi in apa, dar ai grija ca cele doua brate vanjoase pot fi ale marii. Acestea sunt valurile. Nu va jucati nici macar virtual cu aceste idei. Intr-o zi va voi povesti cum am incercat sa scap de la inec doua colege de facultate, pe cand scormoneam siturile arheologice de la Dervent.


  51. 51
    Danny:

    Frumos peisaj de mare. Cele doua brate vanjoase se vad destul de bine. Aveti marea in fata, inspirati-va si scrieti ceva. Eu stiu sa inot, dar numai pentru mine. Pentru altii doar am incercat.


  52. 52
    Danny:

    Destinul m-a ajutat………………………


  53. 53
    Nora:

    Andreea, ce tot faci? 😀 Ţi-o micşorasem eu. O vrei doar link?


  54. 54

    n-am văzut… sînt o proastă, o proaaaastăăăăăăăă…
    😥
    nu mă pricep la nimiiiic…
    eu o vedeam tot uriaşă, gata să mă înghită.


  55. 55
    Nora:

    😆 Hai c-o fac la loc. Te pricepi, faci case! 😆 Mie mi se dărâmă ş-un sufleu.


  56. 56
    Danny:

    Andreea, nu te mai face proasta. Poate putin neindemanatica. Daca nu te-a inghitit cat ai fost in ea, acum, in virtual, nu mai are cum.


  57. 57

    păi mi-ai spus că nu merge decît cu 300, şi văd 490. ia să mă joc un pic cu ea, poate o stric la loc. :mrgreen:


  58. 58
    Nora:

    Limitarea aia de 490 o băgai eu. Manual. Nu ştiu de ce câteodată bagă rahatul ăla de 300 (limitarea aia apare singură).


  59. 59

    aha, aha, vezi dară că sînt destule mistere…
    ca şi la mine.
    tocmai mi-a trimis un arhitect un bloc. a zis că are suprafaţa totală de 2800mp. iar eu, ca Toma necredincioasa, m-am apucat să socotesc singură, să adun suprafeţele. ca să vezi! 3600mp! miraculos…


  60. 60
    Joiana:

    Io vreau să mă prindă 4 braţă vânjoasă.


  61. 61
    Nora:

    Da, Morringain, şi eu visez magazine din alea micuţe, afaceri de familie, de-aia care să fie măcelari, zarzavagii etc din tată în fiu. Dar de unde? E un magazin mai mic, dar vinde tot mezeluri Cristim şi Caroli. Şi ţigări, şi ulei şi de toate.


  62. 62
    Nora:

    Arhitectul ăla a greşit sau a minţit? Că nu pricep…


  63. 63
    Morringain:

    @Nora: pai da o fuga pana la Buzau 😛 Rudele mele din Bucuresti sa stii ca asa fac.


  64. 64

    a minţit. un piculeţ. un pic mai mult. eu trebuie să fac PUD-ul. să arăt cum se aşează casa pe teren.
    trebuiesc respectate distanţele faţă de limitele terenului, procent de ocupare, coeficient de utilizare, înălţime maximă, chestii din astea plicticoase… primăria trebuie să avizeze PUD-ul.

    aşa că mie mi-a trimis un plan de situaţie păcălit, în care toate cifrele sînt cum trebuie. dar cînd i-am cerut şi planurile etajelor blocului n-a mai avut ce face. mi-a trimis PDF-uri la nici o scară, ca să nu pot măsura direct, dar tot aveau cote pe ele.

    ei, m-am apucat şi am socotit şi am dat peste alte cifre. s-a întins ca o pleaşcă pe teren. clientul e mulţumit, o să vîndă mai multă suprafaţă locuibilă, arhitectul îşi ia şi el banii în funcţie de procentul ăsta şi… gata.

    dacă o veni Inspecţia în construcţii să măsoare, bine. dacă nu, nu.

    eu, oricum o să desenez PUD-ul corect şi o să se avizeze. sper, adică…


  65. 65
    Nora:

    Bănuiam că trebuie să fie ceva de genul ăsta, dar nu vedeam şirul întreg al şmecheriei. 😀


  66. 66
    Nora:

    Morringain, eu n-am rude la ţară, oricum. Maică-mea la Craiova are tot aşa, ca Andreea, “neni” de la care mai cumpără chestii. Şi păsări. Face cea mai bună şuncă de gâscă din lume.


  67. 67
    Ana:

    Pentru mine, marea e un amor relativ recent, muză. În consecinţă, clocoteşte. 😉 Frumoase pozele dumitale. O mare secsi.


  68. 68

    neeeee… o mare senzuală, unduioasă, capricioasă…


  69. 69
    Ana:

    Păi, bine, muză, faci fasoane de autoare cu mine? Una e ce scriseşi tu în pozele alea şi cu totul alta e ce-mi transmit ele mie. Hmm… 😈


  70. 70
    vio:

    Andreea,frumoase poze.

    Si mie imi place marea.Vara asta a fost prima fara pampersi,biberoane,program strict.M-am jucat cu copiii,am stat seara pana tarziu pe plaja,cel mic a invatat sa bataie putin in apa si n-ar mai fi iesit.

    Cat despre alimente,eu am o colega de-a sotului meu care ne aduce oua,legume din gradina.Vin bun de la oameni de acasa,miere,cartofi,mere,prosciutto.Nici nu se compara cu cele de la supermarket.Anul asta am pus ceapa in doua vase mari de la flori si am mancat ceapa verde toata vara 🙂 .Am pus si alte rasaduri ,dar mi-a iesit numai ceapa si patrunjelul. 🙂 .


  71. 71
    Morringain:

    @Nora: ufff, rudele mele de la tara au murit din timpuri imemoriale. Si alea care cica mai traiesc nici nu le-am cunoscut vreodata. Ma rog, nici nu aveam de ce, suntem rude de gradul 7-8. Oricum, daca treci vreodata prin Buzau, pe bulevardul care taie orasul in doua e magazinul lui Papuc. Tipul e producator din Plescoi, de fapt. Cei mai buni carnati, pastrama de oaie, ghiudem, babic, sorici, sunculita taraneasca, etc. Fara pic de coloranti, conservanti si alte scarbosenii. Eu una nu scap niciodata ocazia sa mai iau provizii de la el cand ma duc la maica-mea. Si nu ca as fi eu patrioata, dar nu se compara nici prosciutto-ul San Daniele cu ce gasesc la el in magazin 😀

    @Vio: eu am o curte mica tare. In plus e pietruita toata. Asa ca am pus doar in ghivece. Fasolici (mai mult pentru distractia lui Gigi), dovlecei, ierburi diferite (busuioc, menta, marar, cimbru) si salata verde. Mi-ar fi placut sa pun rosii din acelea mici, la noi se cheama cherry tomato (rosii cireasa).


  72. 72
    Nora:

    He, mi-a zis un tip din Buzău de magazinul ăla. Mi-a şi adus odată babic, dar eu nu sunt aşa înnebunită. Din păcate, trebuie să recunosc, tot mai mult îmi plac jambonul şi prosciutto cu o felie de pepene galben.


  73. 73
    vio:

    Pomodorini se numesc la noi.Ciliegino.Am pus,dar s-au facut doar vreo trei-patru. 🙂 .
    noi mai mult ne-am jucat de-a gradinaritul,venea Daniel din ora in ora cu stropitoarea sa punem apa plantelor.Avem planuri mari de gradinarit si pe la anul. 🙂 .


  74. 74
    Morringain:

    @Nora: eu sunt asa mai de la tara 😛 Cel mai mult imi place ghiudemul, ca-i tare ca o piatra. Tot asa tare e biltongul sud-african, dar ghiudemul e mai bun la gust.


  75. 75
    Nora:

    N-am mâncat “biltong”. Din ce carne e făcut?


  76. 76
    Ana:

    Antilopă. Prefer biltong.


  77. 77
    Morringain:

    @Nora: din carne de vaca, uscata la soare. In America i se spune beef jerky, dar nu e la fel de bine uscat ca cel din Africa de Sud.


  78. 78
    Morringain:

    @Ana: eu din cel de vaca am mancat. Se poate face din orice fel de carne slaba, cred.


  79. 79
    Costelus:

    Magazinele micute au disparut de mult, ca n-au putut veni cu preturile supermarketurilor.

    Nora, ar trebui sa profiti cit mai poti cumpara legal lapte si brinza nepasteurizate. Prin alte parti ale lumii cei ce vind asa ceva risca puscaria. Tot prin partile alea insa e OK sa pui in burgeri carne in putrefactie. E safe. Va fi si in Romania cit de curind. Se intreaba unii dobitoci de ce au aparut atit de multi anti-europeni la noi.


  80. 80
    Nora:

    Ahaaam. De beef jerky auzisem.


  81. 81
    Morringain:

    @Nora: e misto, e plin de proteine si cu foarte putina grasime. Mancarea ideala pentru o carnivora ca mine. Dar prefer ghiudemul, e de oaie. La fel, mor dupa pastrama de oaie de la omul asta. Super buna la gratar! 😀


  82. 82
    Ana:

    Eu am primit podarcă o bucată de biltong mai acum 13-14 ani de la Şerban, un prieten care plecase după un doctorat la Johannesburg. Şi acolo a şi rămas el, ba chiar s-a însurat cu o fată frumoasă, cu pielea neagră, pe care a găsit-o greu fiindcă înainte de a pleca din ţară l-a apucat un dor de aşezare şi s-a convertit la islam. Şi aşa, muslim, nu i-a fost uşor să se potrivească la însurătoare.

    Biltongu’ meu din antilopă a fost. Foarte mişto.


  83. 83
    Seva Tudose:

    Hello,

    eu una,fetelor nu cumpăr nici beef jerky fie el din America,Africa de sud,vacă,biltong,pomodorini,prosciutto
    😀 Fac ghidemul/cârnații mei„SEVA”

    eu una cumpăr„castings” mațe de porc,cumpăr carne de vacă selectată de pe ceafă,carne de porc de pe ceafă burtă doar puțin din pulpă,carne de vițel și de oaie !

    multiple condimente,sare de ocean,coriandru,cimbru,usturoi,măghiran,rozmarin…

    apoi cu mașina de tocat cu găuri mari,tras doar o dată,cu trompeta de umplut cârnați…îi las la uscat afară,în săculețe cu găurele f.fine(să nu îi ciugule păsărelele) o zi îi bag la afumătoare,o zi la uscat,iar la afumătoare,iar la uscat…

    muncesc o zi ,dar am toată iarna !


  84. 84
    Ana:

    Seva ruuuulzzzz! 🙂

    Dacă aş mânca şi eu carne, cu tine m-aş mărita.


  85. 85
    Morringain:

    @Ana: brr, nu mi-ar placea sa stau pe acolo 😀 Dar mancarea burilor imi place 🙂

    @Nora: te intreb pe tine, ca tu esti specialista noastra in litere. Ca tot am vorbit de pastrama si alte alea, am citit povestea pastramei. Ma rog, sunt mai multe versiuni si povesti, n-am idee care e mai de crezut decat alta. Dar… se pare ca pastrama originala se numea pastron si era facuta de romani intr-un oras din Anatolia. Reteta s-a transmis in toata regiunea balcanilor, pana la noi, unde ar fi invatat-o gepizii si mai tarziu longobarzii, de ar fi mostenit-o asa si italienii sub forma de bresaola. Si cu toate astea, in dex vad ca la etimologia verbului a pastra scrie bulgara. Mi se pare mie sau e cam superficiala etimologia asta? Ca oricum dupa toate povestile cuvantul pastrama si a pastra vine din Turcia, iar daca e sa credem povestea cu gepizii, vine mult inainte sa ne viziteze pe noi bulgarii sau turcii. Stiu, stiu, ma pasioneaza doar tampeniile 😀


  86. 86
    Morringain:

    @Seva: bravo, si pe mine ma batea gandul sa fac asa ceva, dar cred ca m-ar da afara din Canterbury vecinii daca in curtea mea minuscula as face afumatoare. Si in plus la mine iarna nu e niciodata asa de frig incat sa las carnea afara la uscat 🙁 Sa nu mai zic ca atunci cand m-am dus sa intreb de mate la macelarul de aici s-a uitat la mine ca la urs si tot asa se uita de fiecare cand ma duc la el 😀


  87. 87
    Morringain:

    @Ana: ori te-ai lasat de carne? Sa-ti povestesc atunci cum m-am procopsit eu cu alergie la amidon?


  88. 88
    Seva Tudose:

    Ana,

    la ghiudem,pun 50% oaie,vițel și vacă,paprika,ardei iute și altceva secret, îi presez sub/pe cu funduri din lemn și greutăți,o zi la uscat,o zi la presă !

    cu anii, eu eram la biserică„miciăreasa” la Food Festival,ptr. colectarea de bani ptr.fondurile bisericii !


  89. 89
    Morringain:

    @Seva: ia lasa secretele si zi-mi si mie reteta ta de mici atunci 😀 Nu aici neaparat, sa nu se vada, pe mail. Pretty please 🙂


  90. 90
    Seva Tudose:

    Morringain,

    aici intestinele ptr.cârnați le cumperi de la magazin,se uită cruciș la tine lumea,caserița atunci când cumperi,creier,burtă de vacă,pipote și ficăței de pui…

    te întrebă ? eu le spun că iau ptr.pisică ! Că odată la magazin,o chinezoaică(clientă ca și mine) a văzut că luasem două casolete cu intestine,m-a întrebat unde sunt de găsit,i-am spus la Nr.8 și nu o văd că vine alergând într-un suflet la mine…

    și cu engleza ei spartă și a mea mai puțin spartă,cu gesturi mari câtre mine,că să îi dau o casoletă că acolo în raft la frigorifice nu mai era nimic ! Eu,nu madam,nu-ți dau căci am nevoie de două,ea nu și nu…pleeeeese !

    și nu i-am dat,să vezi ce ochi făcea la mine 🙄


  91. 91
    Nora:

    Morringain, habar n-am care e etimologia cuvântului “pastramă”. 😀 Dar, când am dubii, traduc cuvântul în altă limbă (mda, am mai mare încredere în dicţionarele lor decât în alte noastre) şi încep să caut prin alte dicţionare etimologice. Aşa am făcut şi cu “pastramă”, şi am dat peste:

    pastrami -- 1940, from Yiddish pastrame, from Rumanian pastrama, probably from Turk. pastrima, variant of basdirma “dried meat,” from root *bas- “to press.” The other possible origin of the Rumanian word is Mod.Gk. pastono “I salt,” from classical Gk. pastos “sprinkled with salt, salted.” Spelling in English with -mi probably from influence of salami.

    La ureche, da, îmi sună a cuvânt turcesc. Tuslama, ciulama. 😀

    Nu pricep de ce ai căutat etimologia a lui “a păstra”. Nu cred că “pastrama” şi “a păstra” au ceva în comun.


  92. 92
    Seva Tudose:

    Morringain,

    da, de unde știu eu că tu nu îți deschizi bussines cu rețeta mea 😆

    și eu nu am e-mail-ul tău și nici tu pe al meu 🙄


  93. 93
    Nora:

    😆 😆 😆
    Seva, răutate de femeie! Nu puteai să-ţi rupi de la gură o caserolă de maţe! 😆


  94. 94
    Nora:

    Eu ştiam că pe vremuri, la mici, se punea şi cal. Că o fi mit, că o fi adevăr… 🙄


  95. 95
    Costelus:

    Seva, puteai sa-i zici chinezoaicei sa-ncerce cu prezervative in loc de mate.


  96. 96
    Ana:

    Primiţi şi cu profanii în litere?

    Pastrama are etimologie dublă: neogreacă şi turcă. Mă scuzaţi.

    Morringain,

    Nu m-am lăsat de carne. N-am iubit-o niciodată şi-am abandonat-o treptat, fără suferinţă din partea niciuneia. Nu se pune problema să nu mă ating, însă foarte rar. Dar biltong aş vrea.

    Zi cu amidonu’.


  97. 97
    Morringain:

    @Nora: pai se spunea prin povestile alea de le citii eu despre pastrama ca a pastra de acolo vine. Poate si de la bulgari cuvantul vine de la greci, samd.


  98. 98
    Morringain:

    @Seva: rea mai esti 😀 Da uite, tocmai faceam business planu sa imi deschid micarie cu reteta de la tine 😀

    @Ana: eu ma legam mai mult de a pastra, pe care il asociam poate aiurea cu pastrama. Ma rog, nu le am cu astea.

    Eu m-am lasat de carne un an si jumatate. In care am mancat exclusiv cartofi si pasta. Si dupa ma miram ca ma umflam ca un ardei umplut. Pana cand am descoperit ca la jumatate de ora dupa ce mananc paine, pasta, cartofi, orez sau orice altceva cu amidon eu ma umflu si ma dor incheieturile ca pe babe. Plus ca atunci cand fac asta (am facut analize) sistemul meu imunitar o ia total razna, semnul ANA (nu pun intended, asa se cheama) devine pozitiv la mine, ca dupa ce ma intorc la dieta normala fara amidoane sa revina la normal. Asa ca fara de astea la mine in dieta 😀


  99. 99
    Costelus:

    😆 un an jumate de cartofi si paste. Nu te-ai ingrasat, asa, putintel? 😀


  100. 100
    Ana:

    Înţeleg. Eu mănânc fructe şi legume crude, cartofi fierţi numai pe post de medicament, brânzeturi brute şi peşte, cel mai adesea marinat, dar câteodată şi preparat termic.

    Dacă vrei să mă f., trebuie să-mi propui iepure, porumbel sau berbec. Adică astea sunt pornăciunile mele.


  101. 101
    Nora:

    Uof, lăsaţi-mă cu mâncarea. Azi mă zgâii la ciudăţeniile din meniul unui restaurant din Copenhaga, votat de nu ştiu cine cel mai bun restaurant din lume în ultimii trei ani (nu că topurile astea n-ar fi stupide). Noma. Aşa îi zice dacă aveţi chef să vă uitaţi şi voi la flori umplute cu melci şi la licheni. 😀


  102. 102
    Nora:

    Costeluş: tu ai o problemă. Nu ştiu dacă cu propriile kilograme. Dar sigur cu kilogramele altora.


  103. 103
    Ana:

    Nora, please. Rene Redzepi este unul dintre cei mai creativi chef-i din lume. Noma chiar este unul dintre cele mai bune restaurante de pe faţa pâmântului. L-aş vota oricând.


  104. 104
    Nora:

    Poate l-aş vota şi eu dacă aş mânca acolo. Din poze îmi place. 😀 Şi da, creativitatea se simţea acolo. Vorba unei colege, nici nu-ţi vine să le mănânci că strici frumuseţe de opere de artă.


  105. 105
    Costelus:

    Ce-i ma, am intrebat si eu asa, eram curios. 😀


  106. 106
    Ana:

    Aşe. Mă liniştii. 🙂


  107. 107
    Morringain:

    @Costelus: culmea, nu atunci. Abia cand am ramas insarcinata metabolismul meu a luat-o razna.

    @Ana: eu nu prea le am nici cu legumele. Singura lintea de-mi placea si acum nu mai pot sa o mananc 🙁 Berbec da, iepure si porumbel nuuu deloc. Cand eram mica le mancam silita, ca si painea.

    @Nora: scuze, m-am intins cam mult cu mancarea la marea Andreei. De Redzepi si Noma lui am auzit si eu. Nu ma entuziasmeaza asa tare. Tipul e futabil in schimb, ceea ce poate parea ciudat avand in vedere ca e albanez. Ma rog, pe jumatate. O fi de vina jumatatea daneza.


  108. 108
    Nora:

    Şi cam ce mai vrei tu să ştii? Când ne vine menstra nu vrei să afli? Pe care ce-o doare nu te interesează?


  109. 109
    Ana:

    Da’ albanezii ce-au, dashuri? 🙄


  110. 110
    Ana:

    Nora,

    Eşti vulgară, dear. Nu când ne vine, ci când ne trece. Invers ar fi impardonabil şi niţel ghei, ceea ce nu este cazul, evident. 🙂


  111. 111
    Nora:

    Morringain, glumeam, stai liniştită. Mă interesează tot ce mă fericeşte, într-un fel sau altul. Tot ce-mi dilată papilele. 😀 N-am priceput niciodată oamenii pentru care hrana e doar o necesară rutină.


  112. 112
    Nora:

    Sunt, mi-o asum. Mă enervai.


  113. 113

    discutaţi, discutaţi!
    ce mi-e marea, ce mi-e marea crăpelniţă!
    🙂


  114. 114

  115. 115
    Morringain:

    Vaz ca s-au mai intrebat si altii ca mine cu a pastra. E o dezbatere daca vine sau nu din grecul pastron.

    păstrá (păstréz, păstrát), vb. – 1. A ține, a se îngriji de… – 2. A conserva, a reține. – 3. A rezerva, a depozita. – Mr. spăstrescu, spăstrire, megl. păstrés, păstriri. Ngr. παστρεύω „a curăța”, din πάστρα „curățenie” (Meyer 3231; Tiktin), cf. alb. pastroń „a curăța” (Philippide, II, 726). Semantismul nu este clar; poate trebuie să fie admisă o confuzie a lui παστρεύω „a curăța” cu παστώνω „a săra, a conserva”. Der. din lat. *parsitare (REW 6255) nu pare posibilă, cf. Rosetti, I, 161. Der. păstru, s. n. (conservare; economisire); păstrător, adj. (care păstrează). Bg. pastrja „a păstra”, pastrenije „conservare” par să provină din rom. (Candrea, Elemente, 408; Capidan, Raporturile, 233).

    @Nora: lasa-l sa se intrebe de chilele mele, ete, doar nu-i secret de stat. Mda, pe mine ma deranjeaza pufoseniile mele, din taspe motive, dar nu are rost sa ma ascund acum din cauza asta. Ar trebuie sa ma tin naibii de dieta ca lumea, dar imi place prea mult mancarea, sa nu mai zic ca la mine e medicament pentru depresie 😀


  116. 116
    Costelus:

    Dar Nora, ce esti asa nervoasa? 😀


  117. 117
    Nora:

    Ce e, pisicel? Ai auzit şi tu de sindromul premenstrual? Păi, hai să-ţi spun. Nu vine acu’, vine pe 20. Deci, mai e! Altceva?


  118. 118
    Costelus:

    Mai da urit mai faci, pina pe 20 e mult …


  119. 119
    Morringain:

    @Ana: nimic, doar ca nu mi se par niste Adonisi, asta-i tot 😀

    @Nora: o da, si eu ma fac vinovata de treaba asta. In exces, normal. Sunt moarta dupa mancarea cat mai variata si mai colorata (poate de asta nu ma omor dupa bucataria simpla).

    Ah, si cu treaba cu menstrele, aveam o colega de ii informa pe baietii din clasa prompt in fiecare luna cat sufera ea. Ma uitam eu chioras la ea, cred ca o mai faceau si altii/altele, dar nu cred ca s-a prins vreodata.

    @Andreea: pai daca tot e vorba de mare 😀


  120. 120
    Morringain:

    Uppps, retrag cele spuse. Nora, nu ma uit chioras, ca stiu ca te-a enervat si de aia ai spus-o 😀


  121. 121
    Nora:

    😆 Păi, poate ar trebui să compun un newsletter. Să-l informez pe Costeluş lunar în ceea ce priveşte menstra, kilogramele, programările la epilat, nivelul zahărului din sânge şi orice altceva l-ar mai preocupa pe el.
    Şi nu, de obicei, nu informez pe nimeni. Decât pe cei direct interesaţi. 😀 Sufăr în tăcere. Iar în ceea ce mă priveşte, PMS e cam mit. Nu prea simt schimbări atunci.


  122. 122
    Costelus:

    Sa-mi fut una, mereu dau in gropi.

    Morringain, n-am stiut. Nici n-as fi avut de unde sa stiu ceva.


  123. 123
    Morringain:

    @Nora: eu cred ca e curios dintr-o forma prost inteleasa de grija. Adica ne iubeste si ne poarta de grija. Ca reuseste de fapt sa ne oripileze ca pisica de ne poarta soricei morti in casa, asta e, n-avem ce sa facem, dar trebuie sa apreciem intentia 😆


  124. 124

  125. 125
    Nora:

    😆 Uite, Morringain, îmi “dăşchisăşi” ochii. Deci, aşa stă treaba. Chestionările astea sunt numai prada lui de război pe care ne-o vântură înfoiat pe sub ochi.


  126. 126
    Morringain:

    @Costelus: in cazul tau imi pare rau, dar tacerea e de aur. Ca prea le faci des de oaie.


  127. 127
    Costelus:

    Of, alta …

    Am intrebat si eu asa, de-acuma imi scoateti ochii ca va port de grija sau nu stiu ce.


  128. 128
    Seva Tudose:

    Oops 😳

    dacă Nora vorbi despre menstre 😳 eu ce să zic,sunt o sfântă,pe mine m-a ietat Dumnezeu,sunt în menopauză 😀


  129. 129

  130. 130
    andreea:

    nu e mit. eu fac urît de tot, trei zile înainte. mai bine să nu-mi iasă nimeni în cale. rup, smulg, scrîşnesc, sparg capete.

    ştie Morringain… 🙂


  131. 131
    Nora:

    Ştiu, ştiu, am şi eu prietene aşa. Mă refeream strict la cazul meu. Ori poate că sunt la fel de turbată şi în restul zilelor şi nu mai percep diferenţa. 😆
    Hai să încheiem (ştiu că eu adusei vorba) că în curând ajungem la mărci preferate de tampoane. 😛


  132. 132
    Nora:

    Edle ce-o mai face? N-am mai “văzut-o” de ceva timp…


  133. 133
    Seva Tudose:

    Edle este în Italia în vacanță cu familia !


  134. 134
    Nora:

    Bun. Atunci, nu-i mai duc grija. 😀


  135. 135
    Costelus:

    Nora, si tu mai poti sterge din cind in cind, da? Poate nu-ti vine sa crezi, dar n-am facut nici o boacana cu intentie, doar din nestiinta.


  136. 136
    Nora:

    Culmea, Costeluş, îmi vine să cred. Dar tot îmi vine să dau cu tine de pereţi.


  137. 137
    Ana:

    Charles, prinţ de Wales, Nora.


  138. 138

  139. 139
    Ana:

    Tamponul ideal. 😉


  140. 140
    Nora:

    😆 Da, nu cred c-aş strâmba din nas la aşa declaraţie. 😆


  141. 141
    Nora:

    Un avânt erect, aş putea spune. 😆


  142. 142

  143. 143
    Danny:

    Aloo, ce-s cu discutiile astea pur feminine? Parca sunteti la coafor. Se aude din strada. Nu poate omul sa treaca linistit pe strada?


  144. 144
    Joiana:

    Treceţi, domnu’ Dani. Circulaţî, circulaţî!


  145. 145
    Danny:

    Ei uite ca nu vreau sa circul si m-am oprit la coaforul vostru. E bine? Barfiti macar despre barbati. Ar fi mai interesant.


  146. 146
    raj:

    Discutii intre muieri Danny. Ce sa mai fac de mancare, al meu iar s-ambatat, tre sa cumpar caiete pentru a mica, vecinu si-a cumparat frigider nou, ca fura, astia pun apa in lapte, vaca lu soacramea da danonele mai bun ca-i pune muzica la patefon. Chestii dan astea Danny. Circulati, circulati, rumegati rumegati !


  147. 147
    Joiana:

    Treaba lu’ matale, domnu’ Dani. Stai acilea dacă vrei, da’ poate te trimit doamnele astea dupe amandine, dupe fănţi sau alte alea.


  148. 148
    raj:

    Dna Joiana, la 146 n-a fost cu niciun fel de apropont la persoana dv.


  149. 149
    Joiana:

    Io nu-s aşa pretenţioasă, domnu’ Raj. Sunt învăţată cu greu’ şi fac danone şi fără muzichii, şi fără scărmănat pe spinare sau între coarne. Acuma a venit moda asta să fii romantică, să ceri ba una, ba alta. Pe dracu’! Covăsala tot aia e, şi rasolu’ tot aşa fierbe.


  150. 150
    Morringain:

    Ete colea, Joiana, muzica de-a noastra, de roman verde cu inima albastra (glumesc, e misto rau muzichia)

    PS. N-am pus-o din interes.


  151. 151
    Joiana:

    Mulţămesc, doamna Morringain.


  152. 152
    Joiana:

    Da’ aduce niţel cam dă la turci, nu? Că mi-amintii şi de Jianu, vai de ţâţele mele ăle secate timp de-o iarnă şi juma’ de primăvară.


  153. 153
    Danny:

    Cine vrea amandine, acadele si savarine? Covrigei proaspeti am, bomboane agricole, marca “distractia dintilor” va da nenea imediat……………Aud?


  154. 154
    Morringain:

    @Joiana: aduce aduce, tocmai de aia zisai muzica de roman verde 😀


  155. 155
    Nora:

    Mie-mi plac tare mult muzicile astea. Uite încă una interesantă:


  156. 156
    Joiana:

    Bre, nu vezi că ascultăm muzâcă de uameni culţi? Ce vii acilea să vinzi sămânţă? Ia fă linişte. Du şi tu gunoiu’ cum face domnu’ Raj.


  157. 157
    Nora:

    Morringain: mi-adusei aminte ce surpriză plăcută am avut să aud de la un francez că ştie de bucăţile astea ale lui Cantemir. Şi ştia şi de activitatea muzicală a lui Pann. Mai mult, le şi rupea la vioară.


  158. 158
    Morringain:

    @Nora: da, si mie mi-a placut intotdeauna muzica turceasca. E sofisticata si plina de emotie.


  159. 159
    Morringain:

    @Nora: da, imi inchipui ca foarte putini au habar de Cantemir si de Pann prin afara.

    @Andreea: ma delectez pe blogul unui fost coleg de-al tau de facultate. Ma rog, am ajuns total intamplator pe acolo, citeam de fapt despre tatal lui, dar e foarte interesant chiar si asa pentru o profana ca mine in ale arhitecturii 😀

    http://architecturedraftsman.blogspot.co.uk


  160. 160
    Danny:

    Ia uite ce figuri pe Nora!? Ii place muzica otomana din sec. 17. Ba, du-te ba de aici de fitoasa. Ai auzit tu de otomani si de Cantemir? Cand s-a caftit Cantemir cu otomanii, draguto? Iti aduci aminte? Asta e o muzica ce se asculta pe la 50 ani, nu la 31! Adica presupune sa ai o vasta cultura muzicala si nu numai.


  161. 161
    Morringain:

    @Danny: vrei sa demonstrezi, inca o data, cat de prost esti? Zau daca iti inteleg incapatanarea asta.


  162. 162
    Seva Tudose:

    Mișto/harașo/spasiba…

    eu săltatele astea de harem(avem și noi giamparalele)
    nu mă înduioșează …de ce ? ptr. că sunt „stilizate” la nivel de orchestră simfonică la șase viori…

    ce dracului,nu am suferit (adică noi,strămoșii noștrii/virginele noastre) destul ? Acum îi mai și pupăm în fălci ?

    muzica bizantină 🙄 give a break…desigur fiind un imperiu,având toată crema cremelor(cu forța/ori cu voia)
    nu m-aș ghida după ei…acum pornesc spre fanatism…turcii sunt cei mai mari suporteri ai Hammas-ului palestinian 😥

    I am really speaking about this !


  163. 163
    Danny:

    Vai, ce m-ai faultat, Morringain. Cum de ai reusit acest lucru? Nici ca ma asteptam de la tine. Dar cand am mai demonstrat acel lucru?


  164. 164
    Morringain:

    @Danny: doar de cate ori deschizi gura?

    @Seva: am incheiat pace cu turcii de pe la 1878, Seva. Ei ne-au caftit, noi i-am caftit, acuma gata 😀


  165. 165
    Danny:

    Morringain, ce-s cu gratuitatile astea? Ce se intampla cu tine? Esti de nerecunoscut.


  166. 166
    Seva Tudose:

    Morringain,

    dar ei acum joacă rolul de mediator între oștile creștine și musulmane ! Și nu vorbesc ceva din domeniul trecutului,ci crunta viață reală,al sec.21 !

    gusturile muzicale nu se discută,uite o„bucată” de plâns !

    http://www.youtube.com/watch?v=_NRkuNcbTvg


  167. 167

  168. 168
    raj:

    Nora si Morringain, pe alocuri si eu is cam batut in cap. Adica, nu si eu, ci doar eu. Ca sa fiu bine inteles.


  169. 169
    Nora:

    Pe alocuri, Raj, pe alocuri. 😀


  170. 170
    Morringain:

    @Raj: toti suntem batuti in cap. Unii mai putin, altii mai mult.

    @Nora: scuze, nu m-am putut abtine.


  171. 171
    Seva Tudose:

    All,

    iată un video-clip ce întrunește toate gusturile noastre.
    Este de-a dreptul,sincer spun, excepțional,jos pălăria 😀

    Picturi/fotografii abstracte ptr.andreea 😀

    Muzică arabă ca cea otomană,ptr.Nora și Morringain 😀


  172. 172
    Nora:

    Pentru ce scuze? Stai liniştită. 😀


  173. 173
    Nora:

    Seva, ce tot faci nazuri la otomanii noştri? Nu eşti tu a mai mare amatoare de belly dance? Iar ăla nu s-a născut prin curţile Europei de Vest, nici în State, nici la Vatican. 😀


  174. 174
    Morringain:

    @Seva: muzica “otomana” pe care am pus-o eu era ori muzica lui Cantemir ori cea a lui Anton Pann. Adica o parte din istoria noastra. Nu ridicam vreo statuie turcilor pe tema asta, desi, cam ca orice popor de pe lumea asta, au si ei partile lor bune si partile lor mai putin bune si merita apreciati pentru ce au bun.


  175. 175

  176. 176
    Seva Tudose:

    Nora,

    este un mister cu mine,iubesc la nebunie tot ce este est oriental, cultura,muzica,dansul.. dar urăsc politica lor
    ,cum sunt tratate femeile lor… vezi tu,viața o trăiești cu greutăți (ca femeie) nu stai toată ziua doar să dansezi și să asculți muzică și nici să citești/te cultivi 😉


  177. 177
    Seva Tudose:

    Morringain,

    desigur că Anton Pann și Cantemir implicit au fost luați cu valul otoman(mă refer la stilul de muzică al acelui timp…nu noi eram vasali turcilor 😉 și ce turcii nu au fost îngenunchiați de arabi și s-au convertit la religia lor 😉 de ce oare a murit Brâncoveanu 😉


  178. 178

  179. 179
    Morringain:

    @Seva: turcii nu au fost ingenunchiati niciodata de arabi, poate invers 😀 Au adoptat islamul pentru ca tengrismul lor era prea bland si nepotrivit unor cuceritori. Cu toate astea, urme ale animismului acela au ramas, nu la toti din pacate. Ia citeste un pic despre aleviti si cat de diferit e islamul lor fata de wahabiti, de exemplu.

    Noi am fost vasali turcilor, le plateam tribut. Nu am fost la fel de rau ca bulgarii, sarbii si ungurii dupa 1526 sa fim transformati in pasalac, e drept, dar tot la mana lor eram. Ca ne mai ridicam din cand in cand si nu le plateam tributul asta si ne mai bateam cu ei, astea erau din pacate mai degraba exceptii. Erau prea multi ei si la noi boierii erau prea numai dupa interesul lor.

    Brancoveanu a murit de lacom, ca s-a lasat cumparat de rusi, de aia l-au omorat turcii. Oricum a facut o greseala enorma crezand in rusi, ca aia ar fi fost muuult mai rai decat turcii. Pana la urma turcii nu au fortat pe nimeni sa devina musulman sau sa vorbeasca turceste (in afara de ieniceri, dar ei erau capturati in expeditii de pedepsire a celor care se revoltau), pe cand rusii stim bine ce le poate capul.


  180. 180
    Seva Tudose:

    geluodagiu,

    hai cu „Trei Parale-Chiftilăreasa” treacă meargă…dar cu „Mambo Siria” ai dat-o în bară,musiu…e de rahat 😉

    noi aici punem muzică cultă,nene…care să ne reprezinte !


  181. 181
    Seva Tudose:

    Morringain,

    accept aprofunzimea răspunsurilor tale la adevărul istoric,dar văzut dintr-un alt punct de vedere,nu poți să îmi ceri să gândesc ca tine. Eu categoric,văd ceea ce au făcut un secol în urmă „otomanii&adepții” fac acelaș lucru acum,toți din lumea arabă !

    parcă acesta este punctul cheie,la ceea ce se poate spune„al III-lea război mondial ori războiul sfânt” 😉


  182. 182
    Virginia Falusian:

    Ca sa nu mai vorbim de faptul ca nu toti arabii sunt musulmani.


  183. 183
    geluodagiu:

    http://www.youtube.com/watch?v=JjD4eWEUgMM

    “Decat sa traesti murind

    Mi bine sa mori traind”

    Seva Tudose,

    Sunt total convins de “muzică cultă,nene…care să ne reprezinte”. Aveam dubii dar mi le-ai spulberat cu… “nene”.


  184. 184
    Seva Tudose:

    Virginia,

    câte procente au țările arabe,populație creștină ?

    și stai că pe zi ce trece,procentul scade 😉

    comes with teritory…


  185. 185
    Morringain:

    @Seva: binenteles ca nu incerc sa iti schimb opinia. Dar e o diferenta intre opinie si adevar istoric. Adevarul e ca turcii nu au fost asa de rai precum sunt zugraviti. Au fost alte cazuri si mai rele. Si nici nu cred ca e nevoie sa fim paranoici acum si sa sarim pe orice musulman cum ca ar fi rau. Pana la urma tu ai niste nepoti musulmani, nu-i asa?


  186. 186
    Virginia Falusian:

    Vai, domnule Gelu, dar mare dreptate aveti si dumneavoastra si domnisoara Janis, oare chiar asa e traducerea la ce canta dansa, ca eu nu prea le am cu engleza? Daca e asa, trebuie sa recunosc ca o spune foarte convingator.


  187. 187
    Virginia Falusian:

    Seva draga, la tine oamenii se impart in doua, crestini sau musulmani? De atei ai auzit? Sau de budisti si taoisti, sikhismiisti, jainisti, ehe si cati or mai fi. Ca sa nu zic de scientologi?


  188. 188
    Seva Tudose:

    Virginia,

    este ca și cum ai vorbi,câtă populație albaneză este în România !


  189. 189
    geluodagiu:

    Seva,

    Las-o mai moale cu muzica culta si in general cu ifosele. Nu dau 2 bani pe cei ce predint ca sunt oameni de cultura. Ii prefer pe cei de spirit, care din putinele informatii pe care le poate un om culege, dau nastere macar unei idei.

    Cei care deschid gura mare si inghit cat pot mai mult batandu-se apoi cu mandrie pe burta plina pretinzand ca sunt toba de cultura, sunt doar mici consumatori de idei. Singura lor idee(fixa) este ca trebuie sa vomite din cand in cand ideile altora, rezonand bineinteles cu acestea.


  190. 190
    Seva Tudose:

    Morringain,

    desigur am momente când sunt subiectivă,vorbește supărarea din sufletul meu…că făcuși referință la nepoții mei musulmani… 😉

    dar asta nu mă înderpărtează de la linia/strategia purtată de ei contra creștinismului,valorilor mele,culturii țări mele,fie că acum am două țări-mume 😉

    urăsc când cineva trebuie să îmi „arate” calea de urmat spre rai !


  191. 191
    geluodagiu:

    Virginia Falusian,

    Textul nu spune asta. Despre j.j. se poate crede ca a trait putin. Eu voiam sa spun ca ea chiar a trait. Sunt multi altii care “traiesc murind” si apuca 80, 90 de ani. Fac si ei umbra pamantului.


  192. 192
    Morringain:

    @Seva: eu zic ca e bine sa nu ne luam doar dupa inima si sa nu exageram aiurea. Multe din relele lumii asteia s-au intamplat din cauza exagerarilor astora. Cei care sunt fanatici, da, cu ei trebuie sa lupti pentru a-ti pastra libertatea atunci cand e cazul, dar ei sunt putini, marea majoritate sunt la fel ca tine sau ca mine, doresc doar sa isi duca viata de azi pe maine. Nu are rost sa ii demonizezi pe toti.


  193. 193
    Morringain:

    Uite, ca tot vorbim de subiectivisme, nu pot sa o sufar pe Joplin. Ma zgarie pe creier vocea ei 😀


  194. 194
    Seva Tudose:

    geluodagiu,

    a aprecia cultura/muzica altor popoare,nu te face deja un
    om de cultură,dar a deschide gura,chiar dacă ce spui este contradictoriu,este o ideie ! nu trebuie neapărat să mă bat pe burtă….sună cam turcește după o masă copioasă !

    urăsc cei ce râgâie…bleah ! astea sunt ifose ?


  195. 195
    Seva Tudose:

    Virginia,

    nu,nu am auzit de atei ori scientologi….dar am auzit de Tom Cruise 😉

    hai că am o listă a favoriților… mormonii îmi stîrnesc hormonii 😆


  196. 196
    Nora:

    Domnule Odagiu, mă bucur că aţi lăsat baltă metaforele siropoase şi aţi început să vorbiţi pe şleau. Schimbarea de ton e binevenită. Mult mai bine decât poveştile cu ciobani, prăvălii, ţărişoare şi decadenţe de tot soiul.


  197. 197
    geluodagiu:

    Virginia Falusian,

    Aici se spune in text: “Decat sa traiesti…”


  198. 198

  199. 199

  200. 200
    geluodagiu:

    Nora,

    Nu-mi place cum suna “Domnule Odagiu”. Nu prea se potriveste cu “hai mars!” din alte postari ce mi se adresau. “Gelu” pare mai nimerit.


  201. 201
    Virginia Falusian:

    Vai ce frumos Mircea Florian! N-am stiut ca e un soi de indian, asa ca Narghita. In orice caz se vede dupa ce canta ca e impacat cu sine nu ca domnisoara Janis despre care se crede ca ar fi trait.


  202. 202
    Nora:

    Ar crea o familiaritate pe care nu mi-o doresc. Aşa că rămâneţi “domnul Odagiu”.


  203. 203
    Virginia Falusian:

    Seva, Janis Joplin a fost un uragan???


  204. 204
    Mauru:

    Joiana, iubito,

    Eu chiar nu mai înţeleg nimic. 🙁


  205. 205
    geluodagiu:

    Nora,

    Bine, atunci pa! raman “Domnul” sau “Hai marss..!”


  206. 206

  207. 207
    Nora:

    Desigur. “Hai, marş” nu vă vitregeşte deloc de adresarea la persoana a doua plural. Nu ştiu de ce au unii impresia că, dacă ne înjurăm, trebuie să ne şi tutuim. Ce oroare!


  208. 208

  209. 209
    geluodagiu:

    Andreea,

    Sper sa-ti placa(facand abstractie de muzica. Spun asta pentru ca mie nu-mi place M. Rusu)

    http://www.trilulilu.ro/video-evenimente/mircea-rusu-poate-maine-1


  210. 210
    Costelus:

    Ehe, ce n-am vrea noi sa platim impozit 10%, cum era pe vremea turcilor! 😀


  211. 211
    Jaco Pastorul:

    Ce plagiat penibil.


  212. 212

    simpatic… mişcător.
    nu e plagiat. e fix acelaşi. 🙂
    cine e M. Rusu? 🙄


  213. 213
    Nora:

    Nu e ăla cu Omu’ bun şi pomu’ copt? Sau aşa ceva?


  214. 214

    of… uite, Nora, mi-am amintit de altă mare.


  215. 215

  216. 216

    oftam şi eu… m-am întins un pic în pat şi am adormit ca un butucel.
    nu mi s-a mai întîmplat de 10 ani, cred…


  217. 217
    geluodagiu:

    jaco,

    Vad ca nu prea evoluezi. Ai ramas tot la cuvintele “plagiat” si “penibil”. Iarta-ma ca inainte de a posta am uitat sa trimit la verificat linkul. Ma gandeam ca cei doi, sa le spun artisti(chiar daca unul nu-mi place), or fi colaborat.

    Am postat crezand ca se potriveste cu tema propusa de Andreea si pentru banuiala ca Andreea prin acel “hm..” de la (2o6) ma salutase in stilul ei misterios.

    In mintea mea simpla, am facut legatura intre mare si spatiul virtual. Cele doua mogaldete, privite din aceasta perspectiva, pot fi doua fiinte in fata tastaturii(din sticla).


  218. 218
    geluodagiu:

    Nora, (213)

    Ala e, insa nu te face ca nu stii. Este ala cu imnul PDL.

    Cu stima,

    “Domnul Odagiu”(am scris intre ghilimele sa nu spuna Jaco ca te-am plagiat)


  219. 219
    Ana:

    Neaţa! Toată lumea bine, gericită? 🙄

    Seva,

    Mulţumesc mult pentru The Desert Lounge. L-am pus deja de două ori şi am un spor la scris de nu-mi vine să cred, că nu eram tocmai în apele mele. 🙂


  220. 220
    Seva Tudose:

    Ana,

    sometimes minds thinks alike ! am lăsat în urmă tot,atunci când l-am văzut…și parcă dintr-o dată,pe loc am renăscut…


  221. 221
    Nora:

    Ah, domnule Odagiu, îmi plăceţi din ce în ce mai mult! Pe cuvânt! Da, ştiu că e ăla cu imnul PDL. Şi mai ştiu şi că omul, după ce a fost membru PD, a trecut la PSD, apoi la liberali şi a fost şi niţel cam arestat pentru oareşce nereguli la primăria unei comune pe care o păstorise timp de două mandate. Da, da, ţin minte cu toate că în ’96 nu aveam drept de vot.

    Şi încă ceva, singurul care pozează în ingenuu pe aici sunteţi dvs. Eu n-am apărat niciodată apucăturile pdl-iste aşa cum aţi făcut-o dvs. cu usl-iştii.

    Înţeleg că aveţi sechele cu plagiatul ăla, dar parol, deveniţi plictisitor.


  222. 222
    Nora:

    Şi încă ceva. Dacă Jaco a sesizat copia, ce trebuia să facă? Să tacă? De ce, mă rog? Că pe dvs. vă ofensează să vi se spună că apa e udă?


  223. 223

  224. 224
    Nora:

    Bonsoir, Ana! 🙂
    Gutută de gericită ce e!


  225. 225
    Jaco Pastorul:

    Gelu, fata care a facut clipul e cam cunoscuta, face chestii misto pe care eu le stiam mai demultisor, nu prea cred ca isi face de lucru cu rusu. http://kirstenlepore.com/

    Oricum, nu tu erai plagiatorul, dar se pare ca esti sensibil la cuvantul asta, de fapt voiam sa verific. QED. 🙂


  226. 226
    Nora:

    Ce faci, Andreea? Îl saluţi de două ori pe domnul Odagiu? 😆 Hai, că de când n-a mai trăit o aşa inflaţie de respect!


  227. 227
    Virginia Falusian:

    Hai domnule Felu, nu fi necajit, ce daca ala a furat clipul, doar nu-i vina lui matale. Ce e asa de rau ca ai vrut sa-i faci o surpriza Andreei?


  228. 228
    Virginia Falusian:

    Gelu, pardon, ma luai dupa getele aste care tot schimba literele, ia uite, fete, nu gete…


  229. 229

    eu aş vrea un pinguin…


  230. 230
    Ana:

    Domnişoara Galusian (sau prorociţa Verginica),

    Omagii. Iar mă luă cu călduri. Mă scuzaţi. 🙂


  231. 231

    cum e mai bine, în viaţă, să fii vesel sau să fii trist?


  232. 232
    Nora:

    Nici prea-prea, nici foarte-foarte. 😛 Da’ de ce întrebi? Crezi că poţi alege?


  233. 233

    nu poţi. da` meditam şi eu…

    ştiaţi că Slavici a scris un fel de poveste-variantă la Albă-ca-Zăpada? îi zice Floriţa din codru. tocmai i-am citit-o bibiloaiei mele. sînt cutremurată. ei bine, Floriţa asta nu nimereşte la 7 pitici -- cît de liniştitor şi de pufos! -- ci la 12 hoţi. hoţi, hoţi! la drumul mare. convieţuieşte cu ei vreo cîţiva ani, pînă îi vine de hac mama vitregă. nici nu vreau să mă gîndesc la ce se peterecea în coliba aia… Slavici nu ne dă detalii…

    oglinda se numeşte căutătoare.


  234. 234
    geluodagiu:

    Nora,

    Habar nu am ce a facut Rusu asta in timp. Mie nu-mi place de el asa din instinct. Legat de partide, cred ca si daca as spune de mii de ori ca nu am preferinte, nu pot dezlipi de pe frunte etichetele ce mi se lipesc.

    Nu-mi amintesc sa fi spus lui Jaco sa taca. Nu am facut decat sa postez un filmulet care mie mi-a placut. Putea fi si copie si “plagiat”. Nu ma ocup cu anchtarea filmuletelor care imi plac. Nu vad folosul. Oricum viata e scurta.

    Cred ca daca voi posta o fotografie cu lebede, Jaco va sari la gatul meu ca sunt probabil rasist si atac romii, despre care se spunea odata ca au mancat lebede prin Austria. Si normal, asta numai un uslist, mizerabil ca mine, poate posta. Sunt curios daca o postare a mea, fara text, scapa neatacata. Nu cred. Cineva spunea ca doar privind fotografia mea si-a dat seama ca principala mea activitate este privitul la antene si cica mai nou, la OTV

    Acelas “Domnul Odagiu”(plictisitor)


  235. 235

    Doamneeee, Gelu, tu nu vezi că aici ne muşcăm toţi şi ne zgîriem?! nu scapă nimeni!
    nu te mai simţi atacat tot timpul! driblează, alunecă, relaxează-te! ăsta e tot farmecul!


  236. 236
    Nora:

    Sunteţi idiot sau vă prefaceţi? V-a acuzat cineva de ceva? Ce dracu’ vă tot victimizaţi atâta? Jaco nu a sărit la dvs., ci la clipul pe care l-aţi propus. Nu mai faceţi o dramă din orice.

    N-aveţi, n-aveţi, dar aţi susţinut sus şi tare că suspendarea a fost legitimă.

    Ah, şi nu mai minţiţi cu neruşinare. Am fost acolo, la faza cu fotografia. Respectivul v-a spus asta numai după ce aţi bătut câmpii privind performanţele jurnalistice ale celor de la Antene. Şi da, cred sincer că toţi cei care acordă credibilitate, indiferent de simpatii sau antipatii politice, celor de la Antene sunt retardaţi. Da, poţi fi votant usl şi pot admite că există şanse să ai un iq mai mare decât o găină beată, dar nu pot face aceeaşi concesie unui admirator al antenelor.

    http://voxpublica.realitatea.net/politica-societate/un-fel-de-istorie-a-suspendarii-s-a-deschis-cutia-pandorei-si-nu-se-mai-inchide-fraze-care-ne-raman-in-minte-83950.html


  237. 237
    geluodagiu:

    Andreea,(233)

    Fiind poveste, in coliba aia erau doar 12 hoti, hoti. Daca era reala intamplarea, uselistul din mine spunea ca ereau mai multi hoti(nu la drumul mare, ca tocmai au furat banii pentru drumul ala mare si drumul mare nu exista) in coliba si acolo se intampla o nunta.


  238. 238
    Nora:

    Sunteţi dus. Complet. Nu poţi să mai spui o poveste că domnul Odagiu o mutilează, o dilată, o comprimă după cum îi dictează obsesiile. N-am pomenit aşa ceva!

    Mă voi feri să spun şi că “Ana are mere”, căci domnul Odagiu va interveni spunând că Ana o avea sau n-o avea, dar sigur primarii pdl-işti au livezi întregi, din care produc rachiu fără autorizaţii, în cantităţi industriale, pe care le dublează cu apă chioară, împingând la alcoolism zeci de mii de tineri şomeri cu studii superioare, iar cu banii îşi trimit fiii la shopping la Galeriile Lafayette.


  239. 239
    geluodagiu:

    Nora,

    Roaga-l pe talentatul tau coleg sau prieten, sa-ti arate postarea mea in intregime nu asa taiata de el. poate mai dezlipesti o eticheta de pe fruntea mea.

    Si au mai fost cateva postari pe care tanarul si talentatul Pantu, le-a sters total. O fi si asta o metoda ziarisrica, invatata de el pe la Berlin si Sofia(bineinteles cu bursa de merit).

    Andreea,

    Multumesc pentru sfat! Eu nu driblam, nu alunecam, crezand ca mai schimb putin atmosfera pe aici, ca mai ridic tensiunea asa prin diversitate. Nu stiam ca e un joc cu reguli impuse. Credeam ca e anarhie, nu democratie cu legi pe care trebuie sa le respecte cei fara putere, ca mine.


  240. 240
    Nora:

    Andrei Panţu nu mi-e nici coleg, nici prieten. Dar uite, vă acord prezumţia de nevinovăţie şi vă invit să redaţi aici postarea netrunchiată. Să vedem.

    Văd că aveţi o problemă şi cu bursierii. Cum auziţi de o bursă, cum se aprinde becul paranoic (să ştiţi că lumina lui e nocivă, mai mult vă orbeşte) şi presupuneţi că a fost obţinută ilicit. Ia vedeţi şi pe la banalele Erasmus că cine ştie ce doctrine au studenţii care beneficiază de ele.


  241. 241
    geluodagiu:

    Nora,

    Pe asta cu merele si tuica n-o stiam desi urmaresc cu sfimtenie antena 3.

    Cum sa-i trimita pe saracii copii prin galerii. Ce sa cumpere de acolo? Carbune. Sau astia au transformat si minele in Malluri?

    Domnu’ Odagiu


  242. 242

  243. 243
    Costelus:

    Bleah.


  244. 244
    geluodagiu:

    Nora,

    Imi pare rau dar nu am pastrat copii ale postarilor. Nu credeam ca va veni o zi cand va trebui sa ma apar. Ideea era ca ziaristi sunt toti cam la fel. Ca cei de la antene sunt niste lepre care lovesc tare pentru a ridica pretul cu care vor fi transferati in cealalta echipa si ca apoi vor face acelas lucru schimband doar directia de atac.Si mai spuneam ca trnsferul antenistilor in echipa Realitatea sau B1 va diminua bugetul si cei mai slabuti ar trebui sa-si caute de lucru, pentru ca vor ramane liberi de contract(faceam o compararie cu lumea fotbalului).

    Nu am nici o problema cu bursele. Vad insa ca tu spui ca si de cealalta parte se primesc tot pe “merit”. Atunci m-am mai linistit.

    Dl. Odagiu


  245. 245
    geluodagiu:

    Costelus,

    “Bleah” inseamna ca te deranjaza mirosul de tuica din mere?
    Pe mine ma deranjaza acest “bleah”. Dar ce sa fac? Il suport pentru ca probabil folosirea lui, da bine.


  246. 246
    Costelus:

    Du-te ma dracului.

    Seva, daca esti pe-aici, zi-mi si mie cum se fac micii. Mi-a venit ideea cind te-am auzit pe tine cu cirnatii, numai ca eu nu gasesc mate nicaieri.


  247. 247
    geluodagiu:

    Costelus,

    Mai cauta mate! Mai bine carnati in loc de mici. Stiu, stiu, sa ma duc dracului.


  248. 248
    Nora:

    Nici nu vă ceream copii. Doar ideea. Şi nu, nu spuneaţi doar asta. Spuneaţi că cei plătiţi de “naşul mic” nu pot învinge Antena 3. Aşa, din senin. Până una-alta, acum n-aţi spus nimic nou. Nimic din ce se presupune că a dispărut în urma intervenţiei lui Andrei Panţu. Am senzaţia că mâncaţi rahat când spuneţi că aţi fost cenzurat.

    Nu am nici o problema cu bursele. Vad insa ca tu spui ca si de cealalta parte se primesc tot pe “merit”. -tot înveninat, tot înveninat. Nu puteţi concepe că cineva câştigă o amărâtă de bursă pe bune. Nu ştiu dacă aţi observat, dar autorul respectiv a absolvit în Germania (parcă, nu mai reţin exact). Vă gândiţi că l-a racolat “naşul mic” încă de pe băncile şcolii? Dacă o ţineţi tot aşa, veţi ajunge să blamaţi şi copii de clasa întâi.

    Aveţi vreo dovadă că respectivul nu merita să ajungă acolo unde a fost? Sau aruncaţi cu rahat din vocaţie pură?


  249. 249
    Nora:

    N-am ce face, trebuie să împrumut un cuvânt din vocabularul “cosian”. Domnule Odagiu, sunteţi o cârceabă!


  250. 250
    Nora:

    Costeluş, încearcă să cauţi reţeta lui Păstorel Teodoreanu. Dacă ar fi să gătesc de-astea româneşti, după el m-aş lua.


  251. 251
    Nora:

    Până atunci, îţi recomand supa de dovleac pe care o mâncai eu mai acum o oră. Nu, nu fusei în piaţă. :mrgreen: N-o gătii eu. 😀


  252. 252
    Costelus:

    Gelu, daca nu ti-i clar, esti binevenit daca vrei sa discuti si sa glumesti, dar trebuie sa lasi incrincenarea prin alte parti. Daca te uiti bine tu ai inceput discutia asta timpita cu politica, Jaco a spus doar ca videoclipul din linkul tau e un plagiat grosolan (si asa este). Nu ti-a reprosat absolut nimic. Lasa artagul ca nu ai nimic de demonstrat; daca nu, du-te unde ti-am zis mai devreme.

    Ehe, e mai greu cu matele, ca n-am nici masina de carne.


  253. 253
    Costelus:

    Eu tocmai am mincat niste piure de cartofi cu doi hamburgeri prajiti la gratar, mujdei si ardei copti 😀 Normal ca eu le-am gatit. Mi-am facut si o salata de vinete si-o sa mai fac, sa am de mincat o saptamina. Probabil un bors. Mai vad.

    E, nu stiam eu sa gatesc, dar m-am invatat. De foame.


  254. 254
    Nora:

    Bravo, Costeluş. 😀


  255. 255
    Seva Tudose:

    Ok.la mine-i 3 dimineața ,nu pot să dorm și m-am gândit să „divulg” rețeta „Seva*s mititei”

    Costeluș,tu gătești„hamburgeri” de la hamburgers americani ? De la„idioții de americani” 🙄 mă surprinzi de la„deșteptul de Romney” 🙄

    Morringain,Costeluș

    uite rețeta ! 1 kg.carne de vacă tocată,1/2kg.carne de oaie tocată,200 grame seu de vacă,250 grame supă/o litră concentrată de oase,2 căpățâni de usturoi/piure,sare,1 lingură și jumătate de bicarbonat de sodiu dizolvat în 3 linguri de apă,condimente:coriandru(o linguriță)cimbru(o linguriță)piper(o linguriță) ardei iute pisat(o linguriță,razmarin pisat(o linguriță)paprika(o linguriță)

    sunt zone/oameni care preferă micii, doar din carne de oaie, ca sârbii,alții doar de vacă/vițel și unii chiar include curcan fie porc.Poftă bună !


  256. 256
    Seva Tudose:

    rozmarin nu razmarin


  257. 257
    Jaco Pastorul:

    gelu, uite o dedicatie, ca sa-ti treaca supararea, din ciclul “muzicieni talentati si muncitori”:

    Seva, ardei iute pisat se numeste boia iute, iar cea din kapia sau ardei rosu e boia dulce. Asta ca sa nu se apuce unii sa piseze ardei iute (care trebuie oricum, deshidratat inainte).


  258. 258
    Seva Tudose:

    și că veni vorba de mici,noi îi mâncăm cu muștar,sare grunjoasă,castraveciori acri…știați că sârbii…

    ei servesc câte opt mici,sunt mai lungi și subțiri,sunt numai din oaie,și îi servesc cu ceapă tocată mărunt,când le-am cerut niște muștar,m-au întrebat,sunteți din România 🙄


  259. 259
    Seva Tudose:

    Jaco,

    așa-i Jaco,nu mi-a venit pe limbă să zic,boia dulce ori iute,câteodată mai pierd din cuvintele românești !

    desigur ardei uscați și pisați !


  260. 260
    Nora:

    Cred că ar merge şi fulgi de chili pisaţi. Bine, sunt mai iuţi decât boia, dar mai buni după mine. 😀


  261. 261
    Seva Tudose:

    Nora 😀

    desigur poți pune,chili ori cayenne pepper, care sunt cei mai iuți ! Tu știi că eu în România până-n *90 nu am mâncat mîncare chinezească deloc ?

    și aici niște prieteni ne invită la un restaurant chinezesc,ne-au avertizat că măncarea este iute…credeam,speram dar nici să dau ortul popii, acolo la masă 😆

    de la prima înghițitură,am nimerit un ardei iute mic de tot,cam 3 cm. și să mor nu alta…apă,apă,apă ! Ce mai,m-am făcut de râs 😆


  262. 262
    Nora:

    Păi, nici nu cred că aveai unde să mănânci mâncare chinezească până în ’90. Cea mai iute chestie din care am gustat însă vreodată e wasabi.


  263. 263
    geluodagiu:

    Nora,

    “Spuneaţi că cei plătiţi de “naşul mic” nu pot învinge Antena 3”. Cam asta am spus, pentru ca asta am vazut. Antenistii par credibili pentru ca au si materiale de comentat. Ceilalti poate ca sunt si ei profesionisti buni dar sunt pusi in situatia de a inventa subiecte mari din nimicuri. E greu sa faci carnati cand nu gasesti mate. Iti ies mititei.

    Manacam rahat cand spuneam ca am fost cenzurat dar daca imi plac dulciurile, nu inseamna ca mint.

    Spuneam ca “respectivul” a primit bursa pe merit si dovada in acest sens este orientarea lui. Stiu ca nimeni nu iti da o bursa ca apoi tu sa lucrezi pentru alta firma. Chiar si Ceausescu punea pe cei care paraseau firma, sa inapoieze banii cheltuiti cu pregatirea lor.

    Jaco,

    Mersi pentru dedicatie. Nu eram suparat. Te cred cand spui ca ai testat reactia mea la anumite cuvinte. Nu m-am gandit nici o clipa ca voiai, spunand asta, sa iesi dintr-o situatie putin “penibila”, cum spui tu.

    Sunt deacord ca talentul nu ajunge, dar cred in continuare ca “munca” nu se potriveste in zona artei.

    costelus,

    Daca tie iti face placere, asa este. Eu am inceput. Incep sa ma minunez vazand ca cineva constata, ca mai si glumesc.


  264. 264
    Danny:

    Helloo, Nora! Stii ce misto suna “zat”? Imi place la nebunie, e mai misto decat “mars”. Sper ca nu te-ai suparat ce ti-am zis la 160? Nu-i asa ca suna bine cuvantul “cosian”?


  265. 265
    Nora:

    Nu, anteniştii n-au materiale. Anteniştii inventează materiale. Mare diferenţă. Cât din prostime a crezut că Funeriu n-are bacul dat în urma “descoperirilor senzaţionale” făcute de antenişti?

    Cred că n-aţi avut în viaţa dvs. o bursă de studii. Asta nu e însă o scuză. De fapt, practicaţi acelaşi tip de manipulare jegoasă. Nu ştiţi nimic despre omul acela, nu ştiţi ce instituţii i-au acordat bursa, nu aveţi niciun fel de date, dar asta nu vă împiedică să aruncaţi cu rahat. De-ăla urât mirositor, nu delicatesa turcească, ci de-ăla din hazna. Cu gura. Aţi văzut că înşiră enormităţile usl-iste, gata! E vândut! I-a cumpărat “naşul mic” şi scutece şi lapte praf.

    Pentru asta, vă mai zic o dată: hai, marş!

    Copii, care aţi mai luat burse pe aici, care studiaţi sau aţi studiat în străinătate, faceţi un pas în faţă şi spuneţi ai cui sunteţi.

    Ah, şi încă ceva: dacă mai aveţi chef de denigrat persoane care nu sunt de faţă, inventând tot felul de bazaconii, comentariile cu pricina vă vor fi şterse. Mda, asta e politica blogului: vă duceţi şi aruncaţi cu rahat pe alte garduri, nu aici. Nu ştiu cum dracu’ nu vă crapă obrazul de ruşine.


  266. 266
    Nora:

    Danny, tu ce mai vrei? Iar insulţi şi după aia faci pe senilul nevinovat?


  267. 267
    Morringain:

    @Neata, copii 😀

    @Seva: te incercam cu reteta aia, am si eu reteta de la Buzau, ti-am zis ca am macelarul de incredere. A mea e cu carne de vaca, grasime de vaca si carne de porc. Plus supa de oase, bicarbonat si condimente. Dar merci 😀

    Primul restaurant chinezesc dinainte de 1989 din Romania a fost cel din Brasov. Stiu ca umbla legenda (de fapt, a fost maica-mea acolo si a vazut cu ochii ei) ca ospataritele erau machiate sa aduca a chinezoaice.

    @Nora: wasabi e bun rau. Dar nu e asa iute si eu mananc cantitati uriase din el. Ca si din sosul traditional englezesc de hrean. Dar la noi se gasesc ingrediente pentru mancare Vindaloo si Szechuan, asa cam gasit si alte condimente mai puternice.


  268. 268
    Nora:

    Morringain: neaţa! Ăla peste care am dat eu era crimă. Am pus doar un vârf, o picăturică, o bobiţă şi am simţit că mă urc pe pereţi.
    Mie micii cu porc mi se par blasfemie. 😀

    Uite trei reţete tradiţionale:

    http://costachel.ro/mititeii-lui-radu-anton-roman/

    http://costachel.ro/reteta-mititeilor-de-la-caru-cu-bere/

    http://costachel.ro/mititeii-lui-pastorel/


  269. 269
    geluodagiu:

    Nora,

    Se putea manca mancare chinezeasca si inainte de ’90. Exista un restaurant Nan Jing. Cred ca mai exista inca. Posibil sa nu stii de acest restaurant pentru ca erai mica sau pentru ca atunci nu era o fita sa mananci chinezisme. Pe atunci era o fita sa ai legitimatie la Cinemateca, sa asculti jazz la biblioteca americana, sa citesti Gabriel Garcia Marquez, Edgar Allan Poe si Nichita Stanescu, sa fumezi Kent si sa bei cafea “naturala”, sa posezi discul din vinil al lui Alexandru Andries si altele.


  270. 270
    Morringain:

    @Nora: recunosc cinstit, banala aia de Erasmus am luat-o prin coruptie. La fel si bursa din Spania, la care in final nici nu m-am mai dus din cauza ca nu aveam bani de amandoua . Am platit pentru ele prin cunostinte. E drept, de-alea din carti. Pentru ca nu aveam bani deloc pentru carti, le imprumutam de la colegi in schimbul rezumatelor, ca sa aiba ei mai putin de invatat. Asa am citit sute de carti fara sa am macar card la biblioteca (costa si ala) si poate din salariul de la Pro as fi putut sa le platesc, dar n-am rezistat acolo, din cauza de pile (nu ale mele, ale altora) si dupa a trebuit sa ma multumesc cu madam Videanu si cu Otv-ul, putin cat era. Si era prea putin pentru mofturi precum cartile. Deci da, sunt o corupta pana in maduva oaselor 😀 Sa nu mai zic ca si aici tot prin coruptia cunostintelor am ajuns. La master datorita alora din scoala de acasa (la note ma refer, nu va ganditi la prostii), la doctorat pentru un articol intr-un jurnal academic canadian si pentru o idee de teza.


  271. 271
    Danny:

    Nora, n-am avut in intentie sa insult, dar daca asa s-a vazut, simtit, faptul ca vreau sa repar ceva considerat rau, jignitor, nu inseamna ca fac pe senilul nevinovat. Incerc doar sa repar pentru a fi mai bine pe viitor. Uite, Morringain m-a taxat urat de tot, nu ma asteptam la asa ceva din partea ei. Tu ai fost surprinzator de calma sau indiferenta. N-a fost cu intentie, iarta si tu.


  272. 272
    Seva Tudose:

    Nora#262,

    era dragă un restaurant chinezesc pe strada Lemnea,colț cu bulevardul Magheru(parcă)nu știu acum cum îi zice acum,era de la Piața Romană în sus către Piața Victoriei și Lemnea ducea undeva spre…Gara de Nord..oricum,

    cum noi românii(eu una de la sud)nu amestecam în mâncăruri zahăr(cum unii din Banat puneau zahăr în salate de lăptuci) auzisem că mâncarea chinezească este și dulce rău și iute rău…și sărată !

    ei acum sunt înebunită după „Chinese food” în special la China Buffet, unde eu îmi pot pune/alege ce doresc(la alte restaurante îți pun ei porția de regulă orez 70% și ceva peste,acolo niște bucățele amestecate cu legume și mult soy sauce 😉


  273. 273
    Nora:

    Nu ştiam, nu, de faza cu mâncarea chinezească până în ’90. Dar undeva aveţi dreptate: era o fiţă să nu fii nevoit să stai la cozi, nu să mănânci chinezării. Dar deh, dvs. eraţi mai spiritual aşa, sunt convinsă că sistemul dvs. excretor elimina Marquez şi Poe, iar flatulenţa se măsura în cele 11 elegii. Vă înţeleg nostalgia.


  274. 274
    Nora:

    Ştiam eu, Morringain, îmbuibato! Acuma recunoaşte că ai fost şi la nuntă şi i-ai ţinut trena Ebei!


  275. 275
    Nora:

    Seva, eu la revoluţie aveam 8 ani. Abia ştiam ce am în pachetul pentru şcoală, darămite de restaurantele chinezeşti din Bucureşti. China se limita la gume de şters parfumate şi stilouri. 😀


  276. 276
    Jaco Pastorul:

    Gelu, crede-ma, habar n-ai ce vorbesti, Alan Holdsworth si acum, la varsta lui munceste la ghitara 8 ore pe zi. Dar, te inteleg, ca tine gandesc majoritatea muzicantilor de pe aici, de-aici si lipsa de performanta.


  277. 277
    Morringain:

    Oh, da 😀 Cum de-ai ghicit? 😛 E drept, am fost doar prin intermediul realitatii, cam am vazut vrand ne-vrand o gramada de poze si titluri pe pagina principala, dar nu o sa ne incurcam noi acum in detaliul asta, nu?


  278. 278
    Nora:

    Până şi eu, care sunt o afoană într-ale muzicii, îmi dau seama cât de aberantă e faza cu talentul singurul ingredient. Tâmpenia asta nu se aplică niciunde, în niciun domeniu, nu văd de ce ar face muzica excepţie.


  279. 279
    Seva Tudose:

    Nora#275

    desigur în *89 erai de 8 ani,să îmi zici tanti,de acum înainte 😀


  280. 280

  281. 281
    Ana:

    Neaţa, dragilor!

    Eu am două clase primare, absolvite cu dificultate, dar sunt foarte mândră de asta. Le-am gătat pe munculiţa mea.


  282. 282
    Nora:

    Nu se există! 😆


  283. 283
    geluodagiu:

    Nora,

    Am sa rectific tot ce crezi tu ca am spus si imi pui in gura.

    Toti antenistii sunt niste nenorociti, mincinosi, manipulatori si tot ce vrei tu. Ceilalti sunt drepti, sinceri, au primit si ei burse dar dealea neveninoase, sunt cei mai tari(s-o tina tot asa). Recunosc ca eu sunt un mancator de cacat ca nu am primit nici o bursa in viata mea si sunt invidios, crispat, artagos, bosorog comunist. Il iubesc pe Basescu(e comunist de-al meu) pentru ca este un adevarat barbat, nu un somnoros sau plagiator. De Videanu ce sa mai zic. Voi pune o poza cu el(color), deasupra patului. Boc? Cel mai bun orator. De Anastase, Udrea, etc. nu spun nimic(nu e bine sa vorbesti de funie in casa spanzuratului).

    Stiu insa ca e de prisos tot ce spun(asa sunt eu, imi place sa ma victimizez). Nu stiu ce reteta are lipiciul de la etichetele lipite pe fruntea mea(poate imi da Seva reteta). Daca nu, deja m-am obisnuit cu ele si tot se poarta tatuajele nepermanente.

    Astept injuraturi sau chiar eliminarea postarii. Sunt pregatit si pentru un mars mai lung.

    Daca scap si de data asta, promit ca voi sarii instantaneu la gatul vreunui intrus, daca miros ca nu este ce trebuie, ca nu corespunde politicii acestui blog.

    Tovarasul Odagiu

    P.S. Mi-e teama ca Costelus va crede ca eu aici glumesc.


  284. 284
    Ana:

    Ia vezi că mă inervez. O so chem pe mama săţi demosntreze cam învăţat să citesc repede şi să scriu, greu. Că eram cuminte, undeo pui acolo stă, dar cam îngrămădită. Mai compensam prin frumuseţea răvăşitoare. 🙂


  285. 285
    Nora:

    Gelu Odagiu, rămâne cum am stabilit: hai, marş! Discursul ăsta ar fi avut vreun sens dacă s-ar fi declarat cineva pe aici mare fan b1, să zicem. Dar n-a făcut-o. Singurul care nu vede nuanţele sunteţi dvs. Singurul context în care s-a discutat pe aici politică a fost cel al suspendării, al evenimentelor din ultimele trei luni. Dacă dvs. nu vă pute nimic (şi nu vă pute din moment ce v-aţi declarat pentru suspendare), înseamnă că v-aţi obişnuit atât de tare cu mirosul încât nu mai calificaţi o hazna drept ceea ce este.

    Vă puteţi exprima părerile, simpatiile, antipatiile etc, dar nu puteţi inventa fapte de corupţie. Nu aţi putut aduce niciun fel de argument pentru a vă sprijini afirmaţiile. Da, rahatul e mai mereu moale, nu se susţine singur, îmi pare rău să vă dezamăgesc.

    Ştiţi ce? Mă plictisiţi. Chiar nu aveţi nimic niciodată de spus. Numai mârâieli şi tentative de muşcături.


  286. 286
    geluodagiu:

    Jaco, Nora,

    Nu-mi place ce spun acum. Voi ori sunteti prosti ori va
    prefaceti. Eu nu spun ca talentul este singurul ingredient in arte. Spun doar ca acest cuvant, mult iubit de voi, “munca”, suna a sablon, pus langa talent. Mai potrivit pentru muzica poate fi studiu, repetitie, exersare etc. Munca este ceea ce fac cei fara talent. Cei care pot canta(performa cum zice Jaco) 8 ore ca si cum ar merge in fabrica, pentru salariu. Daca stau pe scena sau la repetitii 12 ore solicita plata de ore suplimentare. Astia nu au talent ci doar au ales o munca, ce lor li se pare mai usoara decat cea de la strung.

    Nu cred ca Brancusi a cioplit sute de coloane pentru portile vecinilor, pentru a crea coloana fara sfarsit.

    Munca ucide talentul. Nu trebuie confundat artistul cu muncitorul. Va dau un exemplu de talent care straluceste pe aici fara a muncii pentru asta. Poate asa pricepeti.
    Raj. Arta nu inseamna performanta. Nu exista artisti mai buni ca altii. exista doar artisti. In rest sunt cei care fac clasamente. Mi-e mila de cei care isi consuma viata stabilind criterii si erarhii.

    Pentru Nora, Domnul Odagiu

    Pentru Jaco, Gelu


  287. 287
    geluodagiu:

    Nora,

    Vad ca printre jigniri si injuraturi, ai pomenit doar de B1. Ori cei de la realitatea si tvr s-au sucit?. Ce spuneam eu, e perioada de transferururi. Oare ce se va intampla zilele astea in Europa Ligue? Am inteles ca Basescu si Ponta, au ceva meciuri. Nu cred ca suporterii trebuie sa se culce pe-o ureche, pana nu se incheie campionatul. Dupa ce mananca(de suporteri vorbesc), trebuie sa reia “munca”.


  288. 288
    geluodagiu:

    Nora,

    “Da, rahatul e mai mereu moale, nu se susţine singur, îmi pare rău să vă dezamăgesc.”

    Aici iti dau dreptate. Acum inteleg de ce sunt atacat si de sustinatorii…tai.


  289. 289
    Danny:

    Gelu, sunt de acord cu tine, artistul nu trebuie confundat cu muncitorul, numai ca munca intretine talentul, care este un Dat, este nativ. Deci, munca nu ucide talentul, dimpotriva, il intretine. Ceea ce ucide talentul este rutina, adica acelasi lucru facut la nesfarsit, fara o constientizare a calitatii muncii respective, ci numai de dragul cantitatii. Cantitatea ucide talentul, calitatea il intretine si-l sporeste.


  290. 290
    geluodagiu:

    Plec acum sa marsaluiesc.

    Cu drag, Domnul ….


  291. 291
    Nora:

    Domnule Odagiu, văd că insistaţi. Chestiune tipică neamurilor proaste.

    Să vă spun un mare secret: sunt scriitori de geniu care scriu şi rescriu aceeaşi frază de zeci de ori până când o aduc în forma pe care au dorit-o. Mai sunt scriitori, tot de geniu, care şi-au impus să scrie zilnic un anumit număr de cuvinte. La fel, pictori care fac pentru un tablou sute de schiţe. Duceţi-vă şi spuneţi-le lor bălăriile astea cu munca-şablon. Bateţi câmpii şi cu Brâncuşi. Dar m-am obişnuit să fiţi mereu pe lângă.


  292. 292
    geluodagiu:

    Danny,

    Spui exact ce am spus si eu, dar cu alte cuvinte. De acord cu modul cum o spui tu.

    Tot ce nu-mi place ba chiar imi repugna, este cuvantul “munca”.


  293. 293
    Nora:

    Puţină muncă nu v-ar strica nici dvs. Aşa, perspicace cum vă credeţi, tot nu v-a străfulgerat până acum revelaţia că nu se pune virgulă între subiect şi predicat, că se scrie “acelaşi” şi nu “acelaş”, că se scrie “a munci”, “a sări”, nu “muncii”, “sării”, “ierarhie”, nu “erarhie” etc etc.

    Realitatea? Glumiţi, nu? Cu madame Creţulescu şi fluvii de spume în fiecare seară?

    PS: lumea vă atacă pentru că sunteţi dezagreabil, domnule Odagiu. Peste tot, nu doar aici.


  294. 294
    geluodagiu:

    Nora,

    Imi pare rau pentru tine dar chiar ce spui tu nu se numeste munca. Nu ai cum sa stii din afara. Talentul e ceva rar. N-ai cum sa intelegi ce inseamna sa te chinuie talentul. Poate ca e mai bine pentru tine. Muncesti si te bucuri de cele lumesti: mancare, sex(dragostea e altceva), injuraturi, excursii de dragul de a putea povesti(asta sa nu intelegi ca inseamna -- si eu am fost in Arcadia), dormit, aer conditionat, casa, masina si peste totate, teama de a nu pierde aceste mici privilegii.

    Talentul inseamna si singuratate si cred ca tu nu asta doresti.

    Domnul


  295. 295
    Nora:

    V-am spus eu bine că sunteţi o esenţă pură, superioară, ale cărei enzime descompun “Un veac de singurătate”, iar adn-ul nici măcar nu e la fel ca la ceilalţi, genele vi se aşază în versuri alexandrine. Ooops, nu! Că şi pentru astea trebuie muncă, numărători de silabe şi accente. Nu, nu se pupă!

    PS: vedeţi că viziunea asta romantică asupra creatorului e cam depăşită. Doar de vreo două sute de ani.


  296. 296

    cîtă înverşunare împotriva bietului cuvînt “muncă”! 🙂
    nu pot decît să rîd.


  297. 297

    eu, cînd lucrez, nu-i zic muncă, îi zic “bibileală”. dar confirm: fără ea se duce dracului toată opera talentoasă.


  298. 298
    Danny:

    Andreea, inversunare impotriva cuvantului “munca” din partea lui Gelu? Dar impotriva cuvantului “distractie” din partea ta, cum e?


  299. 299
    geluodagiu:

    Andreea

    Tu ai intels. Nu-mi place cuvantul munca. Tot bibiluri numesc si eu anumite floricele pe care le desenez cu penita sau cu pensulici cu varful ascutit asemenea unei flacari(de lumanare nu de torta ca aia olimpica).

    Nu inteleg de ce Nora si Jaco incearca din toate puterile sa ma convinga sa-mi placa.


  300. 300
    geluodagiu:

    Andreea,

    Din ce spune Danny nici cu tine nu ma inteleg: mie nu-mi place munca si tie nu-ti place distractia.


  301. 301
    Nora:

    Hai, lăsaţi fasoanele. Că până mai de curând, n-aţi avut nimic împotriva formei, ci a fondului. Acum nu ştiţi cum s-o mai daţi. Altfel, nu aţi fi părut insultat de-a dreptul de cele 8 ore pomenite de Jaco şi nici nu mi-aţi fi ţinut mie morala aia cu miros de naftalină referitoare la ce înseamnă talentul şi chinurile aferente.

    Chiar nu v-aţi prins că aici nu merge cu prosteală ieftină?


  302. 302
    geluodagiu:

    Sa inteleg ca merge cu prosteala scumpa. Daca e asa eu nu am posibilitati. Caut mereu pe la oferta(reducere).

    SAu poate nu merege cu prosteala pentru ca deja a mers o data.


  303. 303
    Nora:

    Ştiţi, cuvintele au şi sensuri figurate. Nu doar proprii. Vă văd cam pierdut, cam nedumerit, să vă explic. Dacă tot vreţi să prostiţi, faceţi-o ceva mai inteligent, mai subtil. Altfel, nu vă va merge aşa. A mai mers, nu zic ba, dar sigur nu a fost cazul dvs. Aveţi transparenţa şi consistenţa celofanului.

    Ah, şi mai renunţaţi la poantele de tip almanah Scânteia. Iarăşi, nici genul ăsta de umor nu prinde.


  304. 304
    geluodagiu:

    Vad ca ai citit ceva almanah…nu stiu exact cum se termina la plural, ca eu am citit numai unu.


  305. 305
    Costelus:

    Da, frumoasa asta cu talent versus munca. 😀

    Seva, n-am zis niciodata ca toti americanii sint idioti. O mare parte din ei sint, din pacate. Oricum, romanii sint mult mai jos.

    Dar daca tot te-am prins, ce faci tu ca sa nu se prinda hamburgherii de gratar? Eu de cite ori am incercat, de atitea ori mi s-au prins. Nicinu stiu sa-i intorc exact la momentul oportun, mi-e frica sa nu-i ard. Fiindca nu stiu sa-i fac, ii cam evit. E cam pacat, ca am o sursa buna, vaci crescute cu iarba, fara Monsanto.


  306. 306
    geluodagiu:

    Nora,

    Stii care cred eu ca e motivul rautatilor tale? Una din variante ar fi oglinda din Alba ca zapada. De cate ori o intrebi cine e cea mai cea, ea spune: tu Nora dar…Si asta te inebuneste. Trebuie sa intelegi ca viata nu e concurs. Banuiesc ca Marin Sorescu, nu-ti place sau te plictiseste dar el spune ceva interesant:

    Marin Sorescu -- Drumul

    Gânditor si cu mâinile la spate
    Merg pe calea ferata,
    Drumul cel mai drept
    Cu putinta.

    Din spatele meu, cu viteza,
    Vine un tren
    Care n-a auzit nimic despre mine.

    Acest tren – martor mi-e Zenon batrânul –
    Nu ma va ajunge niciodata,
    Pentru ca eu mereu voi avea un avans
    Fata de lucrurile care nu gândesc.

    Sau chiar daca brutal
    Va trece peste mine,
    Întotdeauna se va gasi un om
    Care sa mearga în fata lui
    Plin de gânduri
    Si cu mâinile la spate.

    Ca mine acum
    În fata monstrului negru
    Care se apropie cu o viteza înspaimântatoare,
    Si care nu ma va ajunge
    Niciodata.

    Daca nu-ti place varianta, mai am cateva.


  307. 307

  308. 308
    Jaco Pastorul:

    Artistul este-un truditor

    Ce munceste cu spor

    Pe al artei ogor,

    In suflet cu mult dor!


  309. 309
    geluodagiu:

    Jaco,

    Aplauze puternice, prelungite…


  310. 310
    Nora:

    Domnule Odagiu, nu vă mai încercaţi să vă parfumaţi rahaturile cu poezii. V-am mai văzut făcând asta. E o apucătură jegoasă. Tot rahat sunt oricât v-aţi folosi de panglicile altora. Nu mai încercaţi nici tentative de psihologie cu seminţe între dinţi şi piciorul pe scara blocului.

    Acestea fiind zise, vă cam ignor. V-aţi bucurat azi de o nemeritată atenţie din partea mea.


  311. 311
    Seva Tudose:

    Costeluș#305,

    ca să nu se prindă hamburgerii de grătar este că înainte de a pune orice pe grătar trebuie să ai o cârpă/pensulă îmbibată în grăsime/untură/ulei și freci grătarul ca imediat pui carnea,cârnații,micii…și trebuie să-i lași la foc potrivit nu iute și nici la foc domol…la 5 ori 6 minute îi întorci și repeți figura de 2 ori

    îi lași 5/6 minute apoi întorși

    îi lași 5/6 minute din nou întorși

    îi lași 5 minute iar îi întorci

    îi lași 5 minute și îi întorci

    și gata= total 18/20 de minute(depinde și de mărimea micilor)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *